TAG: Čtecí návyky

Ahoj všichni :)
Jak říkám, nemám ráda, když jsou na blogu jen recenze, na druhou stranu teď sedím hlavně nad učením a nemám ani moc nápady, co jiného bych přispívala, takže... je tu bohužel trošku prázdno. Snad se alespoň rádi dozvíte, jaké jsou mé čtecí návyky (protože já vlastně ani ještě nevím, jestli nějaké mám! :D)! Nechte se tedy překvapit společně se mnou :)

Na tenhle TAG jsem narazila na blogu u Katy a doufám, že jí nebude vadit, že jsem si ho od ní takto vypůjčila :)

1. Máš doma určité místo na čtení?
Nemám. Čtu, kde se dá a kde zrovna neleží nějaká kočka :) Nejčastěji si ale doma čtu na gauči nebo venku na zahradě na lehátku. Ráda bych si četla i v teploučku v posteli, ale to se mi poštěstí málokdy, většinou mě i ta nejakčnější kniha po pár stránkách uspí :D

2. Záložka, nebo kousek papírku, který se válí poblíž?
Naprosto cokoli. Od papírového ubrousku po dopis, občas ale najdu jednu ze záložek a to se pak hned cítím patřičně na výši :D Ale ne, opravdu mi jedno, čím knihu založím.

3. Můžeš prostě jen tak přestat číst nebo nejprve dočteš kapitolu?
Můžu, nevadí mi ani nechat knihu rozečtenou uprostřed stránky, pokud od ní ale odcházím na delší dobu, mám raději, když dočtu kapitolu. Jak už jsem ale výše zmínila, když si knihu vezmu večer do postele, většinou nedočtu ani první rozečtenou kapitolu :D

4. Jíš nebo piješ během čtení?
Ano! Čaj mi většinou vystydne, jídlo naopak dlouho nevydrží. Snažím se jídlo u čtení omezovat, ne proto, abych nezašpinila knížku, jen nechci, abych měla zadek ještě větší, než už mám :D

5. Posloucháš u čtení hudbu nebo televizi?
Ne. Obojí mne rozptyluje. Televize obzvlášť, to se nedokážu vůbec soustředit a pořád jen poslouchám, co říkají v televizi. Písničky si občas pustím, ale i ty, které neznám, mne většinou vtáhnou a spíš poslouchám text písničky, než abych se soustředila na řádky v knížce.

6. Čteš vždy pouze jednu knihu nebo několik naráz?
Ještě před půlrokem jsem se hrdě chlubila tím, že vždy čtu jen jednu knížku a další začnu až potom, co tu první dočtu. To se ale změnilo ve chvíli, kdy jsem rozečetla Měděného jezdce a tak ve třetí čtvrtině mne začal nudit. Od té doby ho mám pořád rozečtený, ale ještě jsem ho nedočetla :D Většinou čtu ale jen jednu knížku, víc jsem jich četla snad jen poslední měsíc ve škole, kdy jsem jednu četla při přednáškách na tabletu a doma dočítala druhou, papírovou. Stejně to ale vždy sklouzlo k tomu, že jsem zůstala jen u jedné.

7. Preferuješ čtení doma nebo čteš kdekoliv?
Preferuji čtení doma, protože mám ráda u čtení klid (když neposlouchám televizi, poslouchám - i když nechtěně - rozhovory v tramvajích atd.) a ráda vím, že mě nikdo nebude rušit. Vím, že nemusím za 5 minut vystupovat z vlaku nebo vím, že teď mám čas opravdu jen a jen na čtení. Ve škole o přednáškách se ale čte dobře :)

8. Čteš nahlas nebo pouze ve své mysli?
Čtu pouze ve své mysli. Tohle jsem se naučila opravdu brzy, takže už si ani nepamatuju, kdy naposledy jsem si četla nahlas. Vlastně pamatuju! Na testy z dějepisu na gymplu jsem se učila tak, že jsem si jednou celou látku přečetla nahlas - a vycházelo to :)

9. Čteš některé pasáže dopředu nebo dokonce přeskakuješ kapitoly?
Nepřeskakuji ani nečtu konkrétní pasáže dopředu. Mám ale zlozvyk, že když čtu poslední stránku nějaké napínavé kapitoly, u které vím, že na jejím konci bude důležitá informace, skočím očima na její poslední řádek. Takový malý spoiler, ale vždycky jsem na sebe naštvaná! :D

10. Lámeš hřbet nebo se jej snažíš uchovat jako nový?
Lámu. Lámu, jak je potřeba. Ať je to hardback nebo paperback, lámu, protože mě víc zajímá pohodlí u čtení, než jak kniha vypadá. Mám ráda nové knihy, ale na druhou stranu na těch svých oceňuji, když už jsou poničené, je totiž vidět, že je někdo vážně četl. Třeba takový Harry, ten už je opravdu zničený, ale je to proto, že ho čtu nejraději :)

11. Píšeš do knih?
Ne. Není to ale proto, že by mi to vadilo (i když, pokud by se mi vrátila popsaná kniha, nadšená bych z toho nebyla, takže piště si každý do svých!), jen mě nikdy nenapadlo, do nich psát. Snad bych si i chtěla podtrhávat pasáže, připisovat si poznámky, ale já když čtu, tak mám v mozku prostor jen pro čtení :D

A jaké jsou vaše čtecí návyky? Mě by to vážně zajímalo, takže si ráda přečtu vaše vyplněné TAGy, hoďte mi na ně odkazy do komentářů :)
Mějte se krásně
Míša

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to TAG: Čtecí návyky

  1. Pěkný TAG - člověk se z něj dozví o autorovi blogu něco nového, to mě vždycky potěší :) Ale lámání hřbetu' AU! Já jsem vždycky na prášky, když hřbet ohnu - někdy se tomu ale člověk nevyhne :)

    OdpovědětVymazat

Předem děkuju za každý komentář :)

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.