RECENZE: Siréna - Kiera Cassová

Kahlen je obyčejná dívka, kterou od většiny odlišuje jenom to, že je němá. Není tedy divu, že se do ní zamiluje její spolužák. Ten ale neví, že Kahlen přece jen něco skrývá. Je totiž siréna.

Kahlen před osmdesáti lety přežila námořní katastrofu. Všichni se utopili, jen ona zůstala naživu. Za těch osmdesát let navíc nezestárla ani o rok, stále byla mladá a krásná. Výměnou za záchranu jejího života jí totiž Oceán nabídl, aby se stala sirénou a pracovala pro něj po dalších sto let. Od toho dne tedy Kahlen obstarávala s dalšími sirénami potravu pro Oceán, což znamenalo, že pomáhala potápět lodě plné lidí.

Kahlen se ale tenhle život nelíbil, protože ji trápilo, že musí vraždit nevinné lidi. Navíc nesměla v doslechu obyčejných smrtelníků mluvit, protože by se každý, kdo by její hlas uslyšel, šel okamžitě utopit. Přestože si tak její sestry užívaly své nadpřirozené krásy a toho, že si mohou sto let dělat, co chtějí, Kahlen se užírala vzpomínkami na každou potopenou loď. Jenže jednoho dne v parku potkala milého kluka Akinliho, kterému navíc vůbec nevadilo, že je Kahlen němá. Po osmdesáti letech se tak Kahlen začala s někým sbližovat, i když jí bylo jasné, že takový vztah nemá smysl a Oceán by ho nedovolil. Myslela si, že by to mohla zkusit alespoň na chvilku. Chtěla být alespoň chvíli šťastná. Má ale jejich láska opravdovou budoucnost?

Kiera Cassová se proslavila svou sérií Selekce, která se točí kolem romantiky a krásy. Obojí najdeme i v jejím samostatném díle, v Siréně. Nadpřirozeně krásné sirény se mezi smrtelníky přímo vyjímají a romantická stránka příběhu je také opravdu hezká. Soustředí se na nevinnost  a štěstí obou zamilovaných. Zároveň můžeme spolu s Kahlen prožívat i zakázanou lásku. Tímhle tématem mi kniha trochu připomíná známý příběh vodní víly Ariel. Abyste se ale dozvěděli, jestli zamilovaná Kahlen dopadne stejně jako Ariel, musíte knihu dočíst až do konce.

Velmi dobře a také přirozeně jsou vykresleny jednotlivé postavy. Každá siréna je jiná, a tak si jistě čtenář najde svou oblíbenkyni. Autorka se ale věnuje všem důležitým postavám. Ukazuje, jak majetnický ale zároveň starostlivý a milující je Oceán, jak hodný a přátelský je Akinli, či jak citlivá je Kahlen. K postavám také patří emoce, kterým dala autorka volný průchod. Každá postava zažívá jiná úskalí a jinak je také dává najevo.

Ze Selekce už také víme, že Kiera umí vytvořit velmi zajímavý vlastní svět. Tentokrát se sice nacházíme v současnosti, paralelně s ní ale existuje i svět, kterému vládne věčný Oceán. Vše je dokonale promyšlené a propojené a já jsem málem začala věřit, že sirény opravdu existují.

V neposlední řadě hodnotím pozitivně autorčin styl psaní, který je velmi čtivý. Jediné, co bych tedy knize mohla vytknout, je její občasná snadná předvídatelnost. V příběhu nastanou zvraty, které nebudete čekat, některé další události však budete tušit již dlouho dopředu. To ale nic nemění na tom, že se mi kniha Siréna líbila. Vzhledem k mladému věku hlavní postavy se asi kniha bude nejvíc líbit dospívajícím dívkám, neznamená to ale, že by si u čtivého a hezkého příběhu nemohli odpočinout i starší čtenáři, především čtenářky.

Hodnocení: 85%

Za recenzní výtisk děkuji knihkupectví Neoluxor.
Knihu si můžete prohlédnout a koupit ZDE