RECENZE: Stříbrná zátoka - Jojo Moyes

Život na nevyzpytatelných vlnách
Život se s nikým nemazlí, na Lisu si ale musel přímo zasednout. Ta se v zátoce Silver Bay marně snaží zapomenout, když do jejího života plného nedůvěry vstoupí podnikatel Mike a naruby ho převrátí hned několikrát.

Název: Stříbrná zátoka
Originální název: Silver Bay
Autor: Jojo Moyes
Nakladatelství: iKAR
Překlad: Lucie Mikolajková
Počet stran: 368
Rok vydání originálu: 2007
První vydání v ČR: 2015

Lisa s dcerou žije v poklidné zátoce Silver Bay již několik let u své tety Kathleen. Narychlo se přistěhovala a dlouho se ostatním lidem vyhýbala. Zdálo se, že si musela projít peklem, kromě tety Kathleen a její dcery Hannah ale nikdo nic o jejím předchozím životě nevěděl. Lisa se tedy díky poklidnému životu v zapadlé zátoce a chátrajícím hotelu snažila zapomenout na své zážitky ze života v Anglii. Hlavní náplní jejího dne bylo vyjíždět na moře s lodí plnou turistů, aby mohla společně s nimi pozorovat delfíny a migrující velryby. S majiteli dalších vyhlídkových lodí se obrovské mořské savce také snažila chránit, hlavně před hlučnými zábavními loděmi, které stále častěji zajížděly do zátoky. Co když se ale v Silver Bay chystá daleko rušivější projekt, který navíc může i ohrozit Lisin hotel?

Mike je podnikatel z Velké Británie, který pracuje pro firmu, jež se chystá investovat do velkého hotelového komplexu právě v australském Silver Bay. Aby firma o dané lokaci věděla co nejvíc, vydává se tam Mike vše zjistit a hlavně projekt u místních prosadit. Ubytuje se tedy právě v hotelu u Kathleen a Lisy a brzy se s nimi spřátelí. O záměrech, které jeho firma s vedlejším pozemkem a potažmo celou zátokou má, se ale nezmíní. A to už si Lisa začínala myslet, že by mohla znovu nějakému muži důvěřovat…

Spisovatelka Jojo Moyesová znovu přináší romantický příběh plný emocionálních scén, které nenechají snad žádného čtenáře chladným. Postavy velmi dobře vykreslené, díky čemuž si k nim člověk rychle vytvoří patřičný vztah, a celý příběh působí velmi reálně. Může se vám tedy zdát, že čtete deníky hlavních postav, protože je každá kapitola vyprávěna z pohledu někoho jiného, což vám také poskytne pohled na daný děj hned z několika úhlů.

Celý děj je velmi podobný moři v zátoce Silver Bay. Chvíli vás vlny poklidně unášejí příběhem, jindy se vzdouvají a rychle víří dosud utvořené vztahy. Nudit se při čtení tedy rozhodně nebudete, děj se totiž stejně jako již zmiňované vlny nikdy nezastaví. Přestože se vám kniha může na první pohled zdát lehce předvídatelná, autorce se podařilo čtenářovo očekávání rozbít hned několika překvapujícími zápletkami.

Pokud u romantické knihy jako je tato, počítáte s přehnaně romantickými a srdceryvnými scénami, budete zklamáni. Přestože je v celém příběhu mnoho silných a emotivních situací a jednotlivé emoce, hlavně tedy láska, něha, ale i strach, smutek a zklamání, ze stránek přímo prýští, děje se tak pouze velmi nenápadně. Neočekávejte tedy nic přehnaného, vždyť Britové ani Australané nic podobného nemají v povaze.

Knihu Stříbrná zátoka bych doporučila všem čtenářům, kteří mají rádi příběhy plné emocí. Děj vás do sebe nečekaně rychle vtáhne a vy se tak při čtení budete moci pohodlně usadit a prožívat společně s hlavními postavami příběh, který je velmi uvěřitelný. Celý příběh umocňuje prostředí australské zátoky. Většinou se s Austrálií v knihách setkáváme jako se slunným kontinentem, zde se ale většina děje odehrává ve větrném zimním období. Co myslíte, vykoukne na konci slunce?

Hodnocení: 95%

Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji knihkupectví Neoluxor.
Knihu naleznete ZDE.