Každý někdy začínal - projekty


Ahoj všichni! 
Dnes zase na pár dní poslední přednastavený článek :) Doufám, že se vám články, které se tu po celý týden objevovaly líbily a že jste v nich nenalezli moc chyb :)
Dnes jsem se účastníků zeptala, jak to mají s projekty: pořádají je? účastní se jich?
A jak jste na tom vy?

Pořádal/a jsi už někdy nějaký projekt? Pokud ano, jak vypadal ten první? Kterých projektů se naopak sám/sama nejraději účastníš? 

Bastera - Knihy nekoušou
Ano, hned několik. Můj první vlastní projekt byla asi Nedělní chvilka poezie, která měla docela velký úspěch, ale byla náročná na vymýšlení a přípravu a tak jsem v ní nepokračovala, možná ho v zimě zase obnovím, protože je to ideální projekt ke krbu a čaji :) Největší úspěch byl asi Harry Potter Challenge a teď Knížovky, což jsou projekty, kde vymýšlíme pro ostatní různé úkoly, hry nebo v případě Knížovek křížovky, lidi si rádi hrají a když se to týká knih, tak je to moc baví a navíc mohou i něco vyhrát. Já se ráda účastním projektů, které mě něčím zaujmou. Ráda mám různé projekty, kde píšu něco o sobě, vymýšlím, fotím nebo soutěžím. Ale třeba soutěže, kde je potřeba přijít každý den moc nezvládám, i když jsou skvělé. 

Projekty pořádám celkem pravidelně. Nevím, jestli byl úplně první, ale bylo to společné čtení dvanáctidílné série o Darrenu Shanovi. Každých dní se četl jeden díl, který jsme následně diskutovali v návštěvní knize. Já sama se projektů účastním, protože mě to vážně baví. Baví mě projekty, které něco řeknou o blogerovi či o jeho vkusu na knihy. Také miluju různé challenge výzvy. 

Cathy Chloupková - Mezi nebem a peklem
Projektů už jsem pořádala spousty. Nejoblíbenějším je Student knihomol a Prázdninový knihomol. Letos už jsou dokonce po druhé. Ráda se účastním společných čtení. Jsem ráda, když vím, že knihu nečtu sama.

GiraffeAndy - Nejen knižní blog
Já moc na projekty nejsem, někdy se nějakého zúčastním, když mě nápad opravdu zaujme, ale sama jsem jich moc neuspořádala. Mám ráda asi spíš jednorázové projekty než nějaké dlouhodobé, protože u těch většinou dlouho nevydržím. 

Jana - U Margarety
Jak už jsem říkala v minulé otázce, kromě nějaké té soutěže se dalších projektů na knižních blozích neúčastním. Některé mi přijdou nápadité, ale asi v sobě nemám takovou disciplínu, abych dokázala třeba každý týden pravidelně přispívat s článkem na dané téma. A hlavně se mi zdá, že pak je právě díky projektům spoustu blogů na jedno brdo, protože na každém najdete to samé. 
Ale je to asi fajn, když začínáte, jistě se pak ta cestička k větší návštěvnosti vyšlape snadněji a rychleji. Jen je třeba si dávat pozor, abyste tím blog zbytečně nezahlcovali. Podle mě se drtivá většina knižních blogových projektů pořád víc hodí spíš na sociální sítě než přímo na blog.

Myanmar - Book-lords
Žádný projekt jsem nikdy nepořádala, a v nejbližší době se k tomu ani nechystám. A abych řekla pravdu, obvykle se projektů ani neúčastním. Občas se zapojíme do nějakého tagu, ale opravdu jen vzácně a většinou proto, že nemáme čas tvořit nic smysluplnějšího.
„Meme“ navíc většinou ani nečtu, připadá mi totiž, že si z takových článků nic moc neodnáším. Jediný projekt, který celkem ráda čtu, jsou variace na „měsíční chvástačku“ a prohlídky knihovniček.

Nejsem si úplně jistá, jestli se to počítá, jako projekt, ale před několika měsíci jsem uspořádala read-a-thon, který byl zaměřený na čtení dlouho nečtených knih. Byla jsem překvapená, jaký to mělo úspěch. Osobně moc ráda účastním různých čtecích výzev nebo projektů, jejichž součástí je i focení.

Filipshk - Magician's Book
Já sám jsem zatím žádný projekt nepořádal, ale jednou se mi podařilo domluvit s Davidem z blogu Čteme oba (http://ctemeoba.blogspot.com/), abychom vytvořili projekt probíhající celý měsíc zabývající se odhalováním názvů postav z knih. Projekt nesl název Přelétavá květnová soutěž a měl popravdě velký úspěch, protože se soutěžilo nejen o pár pěkných kousků, ale taktéž jsme přinutili lidi, aby zapojili mozek a hledali v něm odpovědi, což se následně ukázalo jako dobrý tah. V momentální době nic dalšího nechystám, neboť mi chybí nápady, ale rád se zapojuji do projektů jako je Kouzelná knihovnička, Mé knižní série nebo Měsíční zúčtování (což je – doufám – můj vlastní ‚projekt‘).

Nepořádala i když jsem měla asi dva vymyšlené. Nějak na to tenkrát nebyl čas nebo jsem byla moc líná… (*To se stává často.)
Mám hodně ráda meme. Třeba – It´s time for YouTube, Co by kdyby…? A ještě spoustu dalších. Jinak se ráda zapojuji do různých výzev. Momentálně jsem zapojená do – Knižní cestovatelské výzvy u KejBí a do – Pětistovka je jen číslo u laudes 
Pravda je ,že mám ráda každý projekt –protože do něj bloger investoval čas a dal si práci vymyslet něco co tu ještě nebylo (což už je docela těžké)- nejradši bych se do každého z nich zapojila ale není čas…

Právě jeden pořádám! Pořádám re-reading Anity Blake. V podstatě to není pouze re-reading, je to také série článků, které tuto sérii mají blíže představit čtenářům. A jelikož je to poněkud obsáhlá série, tak i celý projekt je poměrně dlouhý (přes 3 měsíce). Mám ale ještě několik nápadů, které bych chtěla zrealizovat. No, uvidíme kdy se k nim dostanu.
Já mám ráda projekty, do kterých se můžu také zapojit - takže právě re-readingy, knižní maratony a výzvy. Tak nějak mě vždycky zajímá, jaký si dám cíl a jak bude vypadat skutečnost na konci těchto projektů.

První projekt jsem pořádala s další blogerkou, ale už si přesně nepamatuji o co šlo.. Dalším bylo jisté meme, ve kterém šlo o to, podělit se o své knižní zlozvyky. Nevím jak popsat projekty, do kterých se zapojuji, protože vždy jde o něco jiného, ale nemám ráda projekty, u kterých je určený nějaký časový termín do kdy něco musím napsat, přečíst.. 

Ta samá odpověď jako v č. 10 - Soutěže nepořádám a ani se žádných neúčastním. Nemyslím, že je to pro blogování o knihách nějak podstatné, jde to úplně v pohodě i bez toho:)

Terry Shmash - Devils Handbag
Mám ráda různé tagy a podobně, nebo knižní nej a další takové dotazníky. Projekt jsem zatím nepořádala, ale už dva chystám - jsou to "Se zdviženým obočím", kde je cílem vybrat moment nebo scénu v knize, která čtenáře pobavila nebo zhrozila, protože se tam hrdina zachoval naprosto divně. A další je "Z knihovny", ve kterém je cílem vyfotit knihy z knihovny. Zatím jsou oba ve fázi příprav... :D

C.ind.ere.lla a Frozie - Popelčiny knížky
Sama jsem žádný projekt nedělala, ale jiných se zúčastňuji ráda. Jeden z těch výborných byl Knižíšek. Blogeři si navzájem poslali k Vánocům knihu, to bylo opravdu moc povedené a organizátorce to muselo dát spoustu práce.

Ne, projekt jsem zatím nepořádala.  
Mám ale v plánu pořádat jeden projekt o Vánocích. To je ale překvápko. 
Já projekty převážně ráda sleduji. Zapojuji se ale do výzev a Prázdninového knihomola, který pořádá Cathy z blogu Mezi nebem a peklem. Na blogu Knižní doupě jsou ale také rozhodně skvělé projekty. :)

Mája - Fantasy MaKa
Ano pořádala. Jak vypadal, se mrkni na blogu, je složité to tu vypisovat, navíc, myslím, že každý blogger si na to musí přijít sám, ne mít stejný projekt, jako někdo druhý. Tuto otázku raděj přeskočím, protože slovo projekt, mě vždy rozčílí. Kopírování je část bloggerství, ale v projektech, jsem se spálila nejvíc a velmi mě mrzí, že sečtělý člověk s nápadem tak velikým, že si založí blog, musí poté kopírovat ostatní.

Pokud jsem na někoho zapomněla nebo někde vidíte nějaký překlep, tak mi prosím napište, hned to opravím! :)

Doufám, že vám odpovědi pomohly, nebo vás třeba navnadily se příště nějakého projektu také zúčastnit :))
Mějte se hezky!
Míša

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Předem děkuju za každý komentář :)

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.