Každý někdy začínal - sociální sítě


Ahoj všichni! :)
Dnes tu máme znovu přednastavený článek, protože já jsem právě v Praze a chystám se, že se večer zajdu podívat na předpremiéru Labyrintu!
V tomto článku budou účastníci projektu odpovídat na otázku, zda jsou pro blogery/blogy důležité jejich vlastní fanouškovské stránky. Co si myslíte vy? 

Jsou podle tebe důležité fanouškovské stránky na facebooku a twitteru? Máš vlastní? Pokud ano, jak ji využíváš?

Bastera - Knihy nekoušou
Ano, jsou. Samozřejmě, že se dá fungovat a žít bez nich, ale je to nejrychlejší způsob komunikace s mými čtenáři a sdílení článků. Občas se tam tak trochu i vykecám nebo dám pár fotek, které mi přijdou nedostatečně úžasné, abych kvůli nim dělala celý článek nebo se o něčem poradím, vnímám to jako takovou součást mého blogu :) Twitter mám, ale tolik nepoužívám :)

Fanouškovské stránky na Facebooku pokládám jako jednu z nejdůležitějších věcí. Sociální sítě jsou dnes v kurzu a mohou vám přinést spoustu čtenářů. Takže ano, o svoje stránky na FB se starám snad ještě víc než o samotný blog. Člověk tam může být v kontaktu se svými čtenáři a nic ho to nestojí. Na Twitteru moc často nejsem, takže nevím, ale i Twitter se může stát tím samým, co Facebook. Záleží, co vám více vyhovuje. Já osobně využívám FB, kde sdílím články, obrázky a další zajímavosti. 

Cathy Chloupková - Mezi nebem a peklem
Asi bych nepoužila přímo slovo důležité, ale ano, je to plus. Já mám jak Twitter, tak facebook stránku blogu a přiznám se, že na twitter mi chodí newsletter info (odkazy na recenze, info z goodreads atd) jinak na něj nic nepřidávám. Oproti tomu na facebooku žiju. Na facebook blogu dávám to, co mám zrovna na jazyku. Upozorňuji tam na různé články a píši novinky, kterými se mi nechce přeplácávat blog.

GiraffeAndy - Nejen knižní blog
Mám stránku na FB a určitě je užitečná, sdílím tam každý příspěvek a jelikož mám o něco více fanoušků na FB než pravidelných čtenářů na blogu, protože ne každý má účet na Googlu, dostane se můj článek ještě k více čtenářům. Také fanouškovskou stránku svého blogu využívám na různé příspěvky, fotky apod., které třeba na blog ani nedávám, nebo když se potřebuju rychle zkontaktovat se čtenáři, na něco se zeptat, informovat je o něčem, na to se sociální sítě hodí.

Jana - U Margarety
Jsem tak trochu social media freak a bez svého smartphonu jsem jako bez ruky. Sociální sítě využívám hodně a ráda a věřím v jejich užitečnost. A tak jsem samozřejmě svému blogu založila fanpage na Facebooku a příspěvky z blogu sdílím i na svém osobním Twitteru a Google+ profilu. K tomu ještě hojně využívám Instagram, kde mě sleduje spoustu mých čtenářů, protože často fotím to, co právě čtu. 
Sociální sítě jsou parádní v tom, že můžete sdílet odkazy na své články. Lidé vás lajknou, aby vám vyjádřili podporu, někdo okomentuje či sdílí dál. Rozšiřuje se vám čtenářská základna, a to je fajn. Podle mě se taky na sítích komunikuje mnohem lépe a rychleji, než přímo v komentářích u článku. No a jak už jsem říkala u předchozí otázky s projekty, podle mě jsou soc sítě (častokrát) lepší prostor na projekty, soutěže apod. Vypadá to lépe, když každotýdenní meme s jednou větou strčíte na Facebook, než když z toho uděláte "článek" na blogu. ;)

Myanmar - Book-lords
Mám jak facebook, tak twitter, i když druhé zmíněné k blogování nepoužívám. Facebookové stránky blogu nám slouží k propagaci nejnovějších příspěvků, ale i k udržování těsnějšího kontaktu se čtenáři. Na facebooku se dají pořádat ankety a zveřejňujeme zde také různé příspěvky spojené s knihami, které nás zaujmou při brouzdání internetem.

Určitě. Je skvělý způsob, jak komunikovat se čtenáři. Například, když jim chcete ukázat nějakou novou knížku nebo se jich zeptat, zda by měli o určitý typ článků zájem, a nechce se vám o tom psát samostatný článek. Já mám facebook i twitter, ale využívám jen facebook (trávím tam víc času, než na svém osobním účtu) a to opravdu hodně často. Sdílím fotky, články a různé věci, které mě zaujmou.

Filipshk - Magician's Book
Co se týče mě samotného, tak já Facebook i Twitter využívám pouze pro to, abych dal vědět ostatním fanouškům, kteří zrovna třeba nemají přístup na můj blog, že se na stránkách objevil nějaký nový článek. Stejně tak obě zmíněné stránky slouží jako jedna z nejrychlejších možností, jak dát lidem vědět, co nového se chystá, co stojí za pozornost, čemu se vyhnout, nějaké ty novinky či pouze sdílet fotky jak nových knih, tak fotky zahraničních autorů. Takže ano, dá se říci, že sociální sítě jsou pro blogy poměrně velkým přínosem – zvlášť v dnešní době. A přeci jen, nebude si nic nalhávat: mnoho fanoušků se na blog dostane právě z takovýchto stránek.

Jsou. Ani bych tolik neřekla ,že na twitteru ale ten facebook je –nechci říkat-  nutností ale asi vážně je. Buďme upřímní hodně lidí je na Facebooku převážnou většinu dne a když tam hodíte odkaz na svoji recenzi tak je velká pravděpodobnost ,že se na ni kouknou ,že si ji přečtou. Než ,že by bloumali po blogeu a hledali nějakou recenzi. Takže fanouškovské stránky na facebooku – u mě rozhodně palec nahoru a zelená, je to dobrá věc.  
Ano mám. Ale jenom na facebooku. Ke sdílení co třeba během dne dělám. K momentkám z mého života. K otázkám co kdo čte,co dělá,jak se má,ohledně blogu. Ke sdílení recenzí. K lehčí komunikaci s fanoušky. (Ano citím se teď – po té poslední větě- jako rocková star. :D )

Řekla bych, že facebookové stránky jsou poměrně důležité. Díky nim se o vašem blogu může dozvědět větším množství čtenářů, a když se ještě zkusíte připojit do nějaké té skupiny, tak si myslím, že to jenom pomůže. Twitter sice mám, ale neustále na něj zapomínám, takže ho ani moc nevyužívám.

Mám facebookovou stránku, kterou v současnosti trošku zanedbávám, ale je určitě praktická. Zatímco na blogger.cz, kde se ukazují blogy, které člověk sleduje nechodí zdaleka každý, na facebook ano. Když tam pak své články sdílíte, dostane se k nim mnohem víc lidí :).

 Eskandriel - Eskandriel knižní blog
Řekla bych, že jsou rozhodně prospěšné, dostane se k vám z nich spousta lidí. Sama mám Twitter i Facebook, ale moc je nevyužívám, nebaví mě to. Ale bude to tím, že nejradši žiju doopravdy a ne na internetu:) Jak se říká – nejsme tu, abychom o životě psali, ale abychom ho žili.

Terry Shmash - Devils Handbag
Nemám. Respektive mám, ale je tam jenom jeden like ode mě, protože jsem se na to vykašlala :D Myslím, že Facebook je fajn na informování čtenářů, kteří nemají účet na bloggeru, o nových článcích, nebo zveřejňovat komentáře a informace, které se na blog nevejdou nebo jsou na to moc krátké.

C.ind.ere.lla a Frozie - Popelčiny knížky
Myslím si, že je výhoda, když blog má svoji základnu i na sociálních sítích, ale zas takový prim to pro mě nehraje. Vlastní stránku na facebooku sice máme, ale moc ji nevyužíváme, protože jsme strašně líné. Měly bychom se polepšit

Twitter nevyužívám, jelikož mi přijde zbytečný. 
Na Facebooku svou stránku mám. Využívám ji na upozornění čtenářům, že jsem přidala příspěvek. Dělím se s nimi o fotografie, pocity, dojmy a o knihy, které čtu.
Pro mě je Facebook důležitý, jelikož je spoustu blogerů, který ho vlastní. Nejenže zde čtenář najde spoustu blogerských přátel, ale také se zde dozvídá o srazech, soutěžích a mnoho dalších zajímavých akcích.

Mája - Fantasy MaKa
Twitter mi přijde úplně mimo. Možná tím, že ho neovládám. Každopádně FB pro mě důležitý je. Je to sociální síť, prošpikovaná jednou velkou, reklamní bublinou.

Pokud jsem na někoho zapomněla nebo někde vidíte nějaký překlep, tak mi prosím napište, hned to opravím! :)

Tak jak to máte se sociálními sítěmi vy?
Já jsem si nedávno (stejně jako nedávno jsem si založila i blog :D) založila stránku na facebooku, protože už jsem se chtěla cítit jako velká blogerská hvězda! Na druhou stranu jsem se bála, že je to ještě brzo. Nebylo. Dnes mám na facebooku po cca měsíci a půl téměř 60 ,,fanoušků", což je číslo, o kterém se mi ani nesnilo ;) (a děkuju vám za něj!) Twitter sice mám moc ráda (radši než facebook), ale u nás v ČR  nemá takový dosah, jako facebook, to musím uznat :)
Mějte se krásně
Míša

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Každý někdy začínal - sociální sítě

  1. Jak víš, nedávno jsem si taky založila facebookové stránky. Je to fajn, ale zatím mi to nové čtenáře nepřineslo, spíš se o blogu dozvědělo moje blízké okolí. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já si ještě FB stránky nezaložila. Nějak se mi do toho zatím nechtělo :)

    OdpovědětVymazat

Předem děkuju za každý komentář :)

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.