RECENZE: Nebezpečná láska - Kateřina Petrusová

Název: Nebezpečná láska
Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 374
První vydání v ČR: 2012

Anotace: Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

*****

Čtyřiadvacetiletá Paige právě ztratila práci, protože zemřel pacient, o kterého se chodila starat. Znovu si vyčítá, že se ke svěřenci upnula a měla ho ráda, i když věděla, že je starý a nemocný. Když se ze ztráty známého člověka i zaměstnání oklepe, jde do agentury žádat o nové místo, tentokrát nejlépe u nějakého dítěte, protože s ním by se nemusela obávat, že ho znovu brzo ztratí. Žádná podobná pozice, která by Paige vyhovovala, však momentálně není volná. Ten samý den ji ale zavolá syn předchozího pacienta, že by pro ni měl práci u svých známých, přičemž by měla přes den hlídat malého kluka.

Když Paige přijde na pohovor do rozlehlého a luxusního bytu, setká se se svým budoucím svěřencem. Nemohla by být víc překvapená. Michael je totiž dospělý chlap, který se jako dítě pouze chová od té doby, co měl vážnou autonehodu. Oba si padnou do noty, a tak Paige dobře placenou práci u bohaté rodiny Bavettových přijme. Zůstane ale Michael dospělým dítětem navždy? A bude to pro Paige nadále jen svěřenec?

Od knihy Nebezpečná láska jsem toho moc neočekávala. Věděla jsem, že je to celkem oblíbený román, ale přesto jsem podle názvu počítala s jednoduchou milostnou zápletkou. Vůbec jsem si ale nepředstavovala, že by mě kniha mohla od začátku tak vtáhnout do děje. Kateřina Petrusová píše velmi příjemným a přirozeným stylem, a tak budete celý příběh číst velmi nenuceně. V knize nenajdete žádné dlouhé popisy či vysvětlování, které by vás zdržovaly od hlavního dění, ale přitom budete perfektně v obraze.

Celým dějem čtenáře provází mladá ,,newyorčanka" Paige, kterou si mnoho čtenářek oblíbí, protože je chytrá, občas rázná a vtipná, ale když přijde na vztahy, umí být také pěkně naivní. Další hlavní postavy, bratři Michael a Robert, dodávají New Yorku italský nádech a znovu se dá předpokládat, že by některé čtenářky s Paige rády měnily. 

Musím přiznat, že jsem se s podobnou situací, kdy se hlavní hrdinka stará o dospělého muže, který je psychicky dítětem, ještě nesetkala a to je určitě jeden z důvodů, proč mne (a možná i vás) kniha mohla bavit. Dalším aspektem je fakt, že se v ději stále něco zamotává a příběh se neustále posouvá. Nečekejte hromadu napětí, o které se možná autorka občas snažila, spíš příjemné čtení, které se vám někdy bude zdát předvídatelné, na druhou stranu vás mnoho zlomů v ději překvapí.

*****

Knihu Nebezpečná láska bych doporučila hlavně ženskému pohlaví, protože neočekávám, že by mužské čtenáře Paiginy problémy tolik zajímaly. Většina čtenářek si ale příběh může užít a trochu se nechat i unést. Nemusíte se bát, že půjde pouze o  milostnou zápletku, i když je romance hlavní dějovou linkou. Zajímavé je také umístění příběhu do New Yorku a celkově do USA, i když u některých postav (třeba u matky Paige) najdeme typické české rysy. Neposlední důvod, který bych uvedla, proč si knížku máte přečíst, je humor. Paige umí být velmi ironická a tím často i vtipná, navíc situace do kterých ji dostává dětský Michael mohou být velmi úsměvné.

*****

Pořád ještě mi to pořádně nedocházelo, nebyla jsem si jistá, ale skoro to vypadalo, že tohle byl vážně syn, o kterého bych se měla starat. Jen byl tak trochu dospělý. A zároveň nebyl.
,,Ahoj," vydechla jsem. Sklopil oči. ,,Ty jsi Michael?" pokračovala jsem a snažila se znít mile. Rozpačitě přešlápl a pak si rychlým pohybem dřepl. Popadl do velkých rukou papír a oranžovou voskovku, postavil se a natáhl ke mně ruce. Podíval se mi do očí, zeširoka se usmál a zeptal se:
,,Umíš nakreslit hasiče?"

*****

Vlastní hodnocení:
Mně se kniha velmi líbila. Možná proto, že jsem neměla tak velká očekávání, jsem si ji mohla užít. Ze začátku jsem se bála spojení české autorky a amerického New Yorku, ale ani to mi nakonec nevadilo. Naopak jsem si příběh vychutnala, brala jsem ho jako oddechový, u kterého můžu opravdu vypnout a pouze se nechat nést samotným dějem. Pokud mi něco vadilo, tak to byla lehká předvídatelnost klíčových zápletek, proto knize nedám plné bodové ohodnocení. Ráda bych si ale přečetla i další dva díly, opravdu mě totiž zajímá, co se stane dál. 

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu naleznete ZDE.

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Předem děkuju za každý komentář :)

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.