RECENZE: Eleanor a Park - Rainbow Rowell

Autor: Rainbow Rowellová
Nakladatelství: YOLi
Překlad: Jana Kunová
Počet stran: 328
Rok vydání originálu: 2013
První vydání v ČR: 2014

Park si ve školním autobuse v klidu sedí na dvousedačce, kterou má celou pro sebe, když přistoupí nová neznámá holka. Ta si nemá kam sednout, a tak ji Park nakonec nevrle nechá, ať se posadí vedle něj. Dlouhou dobu na sebe nepromluví jediné slovo, i když mají společné i některé hodiny. Přesto o sobě vědí a vzájemně se ovlivňují, třeba když Park v autobuse čte komiksy a nenápadně nechává Eleanor číst s ním. Bez jediného slova jí poté začne každý den nosit komiksy a nechává je položené na jejím sedadle, aby si je mohla vzít domů a další den je s ním vyměnit za další.

Jejich první prohozená slova jsou velmi nesmělá, o pořádném rozhovoru nemůže být ani řeč. Přestože si Park o Eleanor myslí, že je zvláštní, něco ho k ní táhne, a to samé platí i pro Eleanořin postoj k Parkovi. Z Eleanor si ale ve škole všichni utahují, a tak oba své krátké rozhovory tají a snaží se nedávat najevo, že se spolu baví. Co když ale oba chtějí víc, než si jen povídat?

Rainbow Rowell dokázala napsat velmi čtivou knihu, což se jí povedlo hlavně díky jednoduchému stylu psaní, který nechává děj nenuceně plynout. Stejně tak nenucený je i vztah Eleanor a Park. Nečekejte žádná americká klišé, kdy se na sebe hlavní hrdinové podívají a v tu chvíli ví, že spolu stráví celý život, nic takového. Hlavně začátek příběhu je ale i tak značně předvídatelný.

Přestože budete většinou tušit, kam se vztah Parka a Eleanor bude ubírat, stejně s nimi budete všechny emoce prožívat. Emoce, které jsou tak vřelé a silné, a které člověka odzbrojí svou mladistvostí a nevinností. Vztah dvou mladých lidí je i zde provázen řadou překážek, které jim do cesty staví jejich rodiny, spolužáci, ale i oni sami. Podaří se jim všechny překonat? To se dozvíte v samém závěru knihy, který vás nechá dlouho dumat nad příběhem samotným, ale i nad tím, jak by asi mohlo vypadat pokračování.

Mně osobně se kniha velmi líbila, i když bych uvítala nějakou zajímavější zápletku. Oceňuji hlavně fakt, že i když se od knihy primárně očekávalo, že bude určená hlavně čtenářům mladší generace, příběh je natolik reálný, milý a nenucený, že si i starší čtenáři, asi hlavně ženy, rády prožijí první jiskření a lásku.

Hodnocení: 90%

Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji knihkupectví Neoluxor.
Knihu naleznete ZDE.

One Response to RECENZE: Eleanor a Park - Rainbow Rowell

1. Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milovník střední školy, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818

OdpovědětVymazat